Na het eerste puntenverlies van Débaldérin, vorige week tegen SEV (Z), was het zaak om de wedstrijd tegen Zetten wel om te zetten in winst. Dit was echter niet een team om zomaar aan de kant te zetten, want de uitploeg was goed begonnen aan de competitie. Er zou zeker verzet geboden worden. Samen met SKF 6 en SEV zullen deze vier ploegen om de bovenste plekken spelen. Inzet? Het kampioenschap. Op verzoek van Zetten is de wedstrijd verzet naar een eerder tijdstip. Om 14:00 stipt zou de dienstdoende arbiter influiten voor wat een zeer leuke pot zou worden. Zetten zou in het zwart beginnen, aangezien de tenues nog achtergebleven waren aan de verkeerde kant van de Rijn.

Beide ploegen kwamen goed uit de startblokken. Zowel de studentenploeg als de burgervereniging had weinig moeite om de rebound goed neer te zetten. Het gevolg waren lange aanvallen met veel schoten. Ondanks de druppende regen vielen er voldoende ballen door het mandje, waarbij Zetten telkens aan de goede kant van de score bleef. Na een kwartier moest de scheidsrechter de wedstrijd stopzetten, want de tenues van de uitploeg waren gearriveerd. Na de shirtwissel konden de spelers de wedstrijd weer voortzetten. Beide ploegen ontliepen elkaar niet veel tot aan de rust, waarbij de thuisploeg erg afhankelijk bleek van slechts een scorend drietal. Voor de thuisploeg was het duidelijk dat ze alle zeilen moesten bijzetten. Met een ruststand van 5-7 kon de thee (uitstekend gezet) opgezocht worden.

Na rust werd het verschil direct genivelleerd door een dubbelslag van Rik Maasdam, hij zou uiteindelijk op vier treffers eindigen. Tien minuten lang was het stuivertje wisselen, totdat de thuisploeg bij een stand van 11-11 in de gaten had dat dit het moment was om door te zetten. Débaldérin liep uit tot 15-11 en dit verschil zou Zetten niet meer goed maken. Nog één keer kwamen ze terug tot een verschil van twee, maar dichterbij zouden ze niet meer komen. In de laatste minuut werd de eindstand van 17-15 bereikt. Met de gedachte dat Débaldérin nog alles in eigen hand had, konden de bloemetjes buiten gezet worden. Slechts een maandagse uitwedstrijd tegen SKF en de seizoensafsluiter in Didam tegen DLKV staan nog tussen de Wageningse studentenvereniging en prolongatie van de Herbstmeisterschaft in.

Doelpuntenmakers: Joost Brombacher 6, Saskia Feijen 5, Rik Maasdam 4, Michelle Struik 2.