Het duurde even, maar voor de enthousiaste midweek-verslagen lezers, is er nu toch een inhaalslag van de afgelopen wedstrijden. Dus lees vooral verder want deze combi deal van wel 3 wedstrijden is de leestijd het wel waard. Laten we er maar niet zoveel woorden aan vuil maken en beginnen met de wedstrijd tegen Revival, we gaan terug naar woensdag 20 april.

De openingswedstrijd van de voorjaarscompetitie werd gespeeld door het trotse midweek 1 team van Débaldérin tegen Revival. Bij aankomst in Terschuur, na het omkleden, ontstond er wel 1 groot vraagstuk. Want waar was het veld? Omringd door voetbalwedstrijden werd de wandeling naar de horizon ingezet, omdat in de app stond dat het een grasveld was ontstond al de nodige discussie. Maar toen was daar ineens, als een gouden pot onder de regenboog een perfect aangelegd kunstgrasveld, gingen we dan toch op een normaal veld. Deze achtbaan van emoties en spelopvattingen kelderde echter ineens toen er verteld werd door de tegenstander dat er nog een paar 100 meter verder gelopen moest worden op een afgelegen grasveldje die steeds dichter bij Hoevelaken begon te komen dan Terschuur. Er waren wel opvallend weinig pollen en dus Hazenkamp herinneringen achterwege bleven. Een echt onderbouwde tactiek kon er helaas niet vanuit het wedstrijdsecretariskantoortje gemaakt worden, doordat er in de afgelopen jaren geen wedstrijd gespeeld werd tegen Revival. Het enige belangrijke was in ieder geval dat de dames: Marie-Louise, Lisanne, Inge en Julia heel bleven, de heren: Fons, Jelmer van der Graaff, Reinier, Kamiel en Bart Schreuder deden dan wel het renwerk. De wedstrijd begon gelijkwaardig, echter bij een 2-2 score zette de ploeg uit Terschuur een streak van doelpunten in, die eigenlijk vooral gekenmerkt werd door gemiste kansen van Débaldérin specifiek Reinier. Jelmer en Kamiel eindigde deze droogte door de score naar 7-4 te brengen. Revival bleef echter wel hun wegtrekballetjes doen en de studenten bleven hier veel moeite mee hebben waardoor de score weer uitliep tot een uiteindelijke 15-8. De studenten zette nog een laatste eindsprint in, maar in de slotfase waren 3 doelpunten niet meer genoeg. De eindstand werd getekend met 15-11.

Doelpunten door: Lisanne, Fons, Jelmer en Kamiel (2), Marie-Louise, Bart en Reinier (1)

Débaldérin kreeg tijd om van de eerste week bij te komen, een trainingsprogramma om de volgende wedstrijd te winnen ging van start. Woensdag 11 mei werd deze wedstrijd gespeeld tegen Telstar. Waarbij de hoop er was dat de competitie op een nieuw veld gespeeld kon worden, werd deze wedstrijd op het oude veld gespeeld en is de hoop dat in het najaar er wel gebruik van een eigen veld gemaakt kan worden. Deze eerste thuiswedstrijd werd echter wel gespeeld met een kleine selectie van maar 8 spelers bestaande uit: Fons, Jelmer Sonnemans (nummer 10), Bart Schreuder, Jelmer van der Graaff, Lisanne, Julia, Sanne Huijgen en Sanne van de Veen. Door het gebrek aan wissels is er van deze wedstrijd geen data beschikbaar over het score verloop. Een ongelukkig moment was wel toen Sanne H helaas geblesseerd raakte, Nathalie die haar eerste wedstrijd floot kondigde vervroegd de rust aan. Er werd snel gezocht naar een invaller, stoelendans van rollen ging van gang. Nathalie ging het veld in als veldspeler waarbij Matthijs de leiding van de wedstrijd overnam. Ellis die snel naar het veld snelde nadat ze al gesport had werd toen weer gewisseld voor Nathalie die het daarna weer overnam van Matthijs. Een spannende maar ook chaotische wedstrijd eindigde in een 12-10 overwinning voor Débaldérin.

Doelpunten door: onbekend

De laatste wedstrijd van deze combideal werd gespeeld tegen ODIK uit Barneveld. Nadat de belijning op het Wageningens kunstgrasveld weer was aangebracht kon de wedstrijd van start gaan. Voor de wedstrijd werd er al gespeculeerd over een mogelijke titel, maar omdat dit aanstoot kan geven aan pluimveehouderijen uit het kippendorp worden deze nu niet besproken. Eerst moest de wedstrijd maar is gespeeld worden met de volgende selectie: Fons, Jurren, Bart Merks, Jelmer Sonnemans, Bart Schreuder, Lisanne, Sanne van de veen, Marieke, Sanne de Mooij en Marie-Louise. De wedstrijd begon met een doelpunt van Fons, die zijn laatste wedstijd als wedstrijdsecretaris volmaakte maar met een vroege openingstreffer terug ging naar zijn beginjaren bij Débaldérin. De wedstrijd ging de kant van de studenten op naar een stand van 5-3, echter gaf ODIK zich niet gewonnen en de wedstrijd ging hun kant op naar uiteindelijk zelfs 10-13. Dit lieten de studenten zich niet gebeuren en in een zinderende slotfase scoorde Marieke zelfs de 15-14, uiteindelijk werd de wedstrijd gelijk getrokken naar 15-15. Kamiel floot de wedstrijd af en een zwaar bevochten punt kon in Wageningen blijven.

Doelpunten door: Marieke (5), Fons (4), Lisanne (2), Jurren, Bart, Sanne M, Marie-Louise (1)