Na de grote vergetelheid van vorige week, mocht het vlaggenschip van Débaldérin deze week aantreden tegen SEV uit Zelhem. Voorgaande wedstrijden bleken altijd lastig, er werd zelfs nog nooit gewonnen van deze tegenstander door de Wageningse studenten. SEV is echter geen makkelijk scorende ploeg en het doel gesteld door trainer/coach Tobias Elzerman was dan ook 15 punten scoren, normaal gesproken genoeg voor de overwinning tegen de club uit Zelhem.

Het begin van de wedstrijd was voor SEV, maar de 0-1 zou achteraf de enige voorsprong voor de bezoekers blijken te zijn. Het verdedigende vak met Anouk, Saskia, Tobias en Gijs stond prima te verdedigen, waardoor het aanvallende vak met Sabine, Jorinde, Merijn en Rik de stand gelijk kon trekken. Tot 6-5 wisten de gasten bij te blijven, daarna konden de studenten een gat slaan. De rust werd ingegaan met een 13-7 voorsprong voor Débaldérin.

Belangrijkste punt in de rust was om vooral zo door te gaan en niet bezig te zijn met de mogelijke winst of de score, maar gewoon te korfballen. Toch was het weer SEV dat na rust het eerst de korf vond. Het gat werd teruggebracht naar vier en bij deze stand van 15-11 brak een doelpuntloze periode aan. Beide teams stonden sterk te verdedigen en hadden geen geluk bij de afronding. Bij de studenten werd frustratie zichtbaar, ze zouden het nu toch niet meer uit handen geven? Het was Tobias die de ban wist te breken en Débaldérin kan uitlopen tot 19-11. Pas toen konden de bezoekers weer iets terug doen, maar de buit was binnen. Met een eindstand van 21-12 wisten de studenten eindelijk de winst binnen te halen tegen een van de hogergeplaatste teams in de poule. Daarbij mag ook vermeld worden dat alle spelers de korf wisten te vinden deze wedstrijd, waaruit, net als in voorgaande wedstrijden, blijkt dat Débaldérin niet afhankelijk is van een of twee schutters.

Aanstaande zaterdag, 18 februari, reist het vlaggenschip af naar Giessen voor alweer de een na laatste wedstrijd van het zaalseizoen, tegen SKV.