Débaldérin 1 boekt ruime overwinning op DVO 9.

Het was weer zaterdag, en voor de weekendkorfballers van Débaldérin was het natuurlijk een wedstrijddag. Zaterdagavond mocht de dag afgesloten worden tegen DVO 9, waar eerder in het seizoen met 11-11 tegen gelijk was gespeeld. Er lagen dus kansen op de winst, maar dan moest er vooral geconcentreerder verdedigd worden tegen de sluwe vossen met slimme trucjes van DVO. Na een overheerlijke spaghetti bolognese, gemaakt door Menno, Laura en David, verorbert te hebben, legde de wedstrijdselectie de 10 minuten fietsen naar Bennekom af. Het heet dan wel een uitwedstrijd, maar zo ver is het niet.

In de hal van DVO werd op het gemakje toegewerkt naar de wedstrijd, zo op een zaterdagavond wanneer studenten natuurlijk op hun best zijn. Er werden goede afspraken gemaakt om aanvallend het rustig neer te zetten, en verdedigend niet al te gekke dingen te doen. Rosan, Inge, Wouter en Allard begonnen in de aanval, Laura, Marie-Louise, Pieter en David begonnen in de verdediging. Het was in het begin nog een beetje zoeken naar de juiste speelwijze, maar Allard mocht wel snel voor het eerste doelpunt van de wedstrijd tekenen. DVO kon nog gelijk maken, maar daarna liep Débaldérin toch vrij makkelijk uit naar een 1-5 voorsprong na ongeveer een kwartier spelen. De voorsprong werd in het restant van de eerste helft rustig uitgebouwd via met name doelpunten van Pieter in het ene vak en Rosan in het andere. Verdedigend werd er ook weinig geks weggegeven, en bij rust was coach Menno in ieder geval dik tevreden met de 3-9 voorsprong. Devies voor de tweede helft om vooral rustig zo door te gaan en het lekker saai te houden, maar wel scherp te blijven.

En zo geschiedde, want de tweede helft was misschien één van de minder spannende die Débaldérin 1 dit seizoen gespeeld heeft. Er kon lekker vrij aangevallen worden, en DVO had ook al wel door dat dit niet de avond was waarop ze punten zouden gaan pakken. Zo lang er rustig gespeeld werd in de aanval was dit nog steeds vaak een doelpunt, en dat was ook lekker. De aspiraties werden nog gezet om zelf de 20 doelpunten te halen, maar de score strandde bij 19 doelpunten voor ‘ons’ en 9 doelpunten voor ‘hunnie’. Via een onverwacht eenvoudige overwinning kan er zeker met vertrouwen toegewerkt worden naar de studentenderby komende zaterdag tegen SkunK.