In de 2de week van de herkansingen, kwam er nadat de meeste mensen hun hertentamen al gemaakt hadden, ook een herkansing voor het midweekteam. Nadat er vanuit Nijmegen de week ervoor 2 punten uit Wageningen waren gestolen, was het nu de taak om deze 2 punten deze week zelf vanuit Nijmegen naar Wageningen mee te nemen. Deze keer speelde we in Nijmegen tegen onze medestudenten, namelijk SkunK!

Maar zo simpel is het natuurlijk niet om te winnen, een goede voorbereiding is daarbij van belang. Waar het eerst nog wel lastig was om een team bij elkaar te krijgen, omdat een groot deel van de selectie van Débaldérin op hun thuisthuis adres verkeerden. Maar daarna ging de voorbereiding vlekkeloos, een altijd succesvolle manier, namelijk voor de wedstrijd pannenkoeken eten met z’n allen, werd toegepast en daarna kon er vertrokken worden. Het uiteindelijke team bestond uit: Sanne V, Sanne H, Sanne M, Marie-Louise, Tirza, Fons, Bart, Reinier en Stijn. Ook reisden er zelfs supporters mee en was er zelfs een internationaal gerespecteerde coach (Lawrence) ingeschakeld ter verdere ondersteuning.

Eenmaal aangekomen op locatie viel al snel op dat de zaal een kleine uitloopruimte had, de bal binnenhouden zou link worden. Gelukkig zijn er geen gewonden geraakt, Stijn had echter bijna een ongeluk maar hij gaat niet zo snel stuk dus dat scheelde een hoop. Nou goed laten we niet op de feiten vooruit lopen en beginnen met de aanvang van de wedstrijd. Er werd kort maar krachtig ingeschoten en na een korte bespreking kon deze wedstrijd, die achteraf besproken werd als een sportief duel, beginnen met het startsignaal van de arbiter.

De wedstrijd begon meteen goed, nadat Sanne H vrijwel meteen scoorde en daarmee ook het scoreboekje voor de Sanne’s startte. Tot de 3-3 leek dit een spannende wedstrijd te worden omdat zowel SkunK als Débaldérin de tegenstander weinig tot geen ruimte gaf. Uiteindelijk na een doelpunt van Marie en Reinier werd de score naar Débaldérin getrokken en werd deze verdedigd en uitgebreid. Zelfs Stijn zette zichzelf op het scorebord, na een aantal ballen op de rand viel hij er toch in, wat een knappe prestatie was wetende dat hij nog niet getraind had afgelopen weken. Wat een wedstrijd leek die er spannend was en dicht bij elkaar zat, had Débaldérin in de rust een goede voorsprong weten op te bouwen met een stand van 6-11.

In de rust begon de meegereisde Lawrence met een analyse waarbij het belangrijk was dat we nu aan de winnende hand waren en dat het belangrijk was dat we daarmee door gingen. Daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen! Omdat SkunK zeer strak aan het verdedigen was en daardoor schieten vaak belemmerd werd gaf de wedstrijdsecretaris die na afwezigheid er weer bij was, de tip om soms een schijnbeweging en wat meer te doen wat je tegenstander niet altijd verwacht. Nadat de rest ook allemaal z’n zegje gedaan had kon de scheidsrechter weer influiten.

De studenten uit Wageningen lieten er geen gras over groeien en scoorde er meteen 3 via Bart, Stijn en Reinier en voorkwamen daarmee een snelle aansluiting van SkunK. Terwijl deze wedstrijd conditioneel zwaar bleek voor de meeste spelers, werd de score alsmaar uitgebreid waarbij Sanne V, Fons en Reinier bijna al hun schoten in goals omzetten en er uiteindelijk richting het einde van de wedstrijd een score van 11-23 aangetekend werd. Na nog 1 omstreden moment waarbij er gewisseld werd nadat er pas één keer gescoord was in plaats van 2 keer (waarbij uiteindelijk nog wel aan dit moment het één en ander te betwijfelen viel) werd de wedstrijd geëindigd met een score van 13-24. Een opvallende reflectie van Marie was, die in de rust wel naar de wedstrijdsecretaris geluisterd had, dat elke keer wanneer zij een random actie maakte er gescoord werd! Zij hoefde ook helemaal niet per se direct betrokken te zijn bij het doelpunt, of dit toeval was of niet zullen we helaas niet achter komen. In ieder geval kon Débaldérin met een goed gevoel naar huis reizen na een leuke wedstrijd tegen SkunK.

Scores: Reinier (8), Fons (5), Stijn (4), Sanne V (2), Tirza, Bart, Sanne H, Marie-louise en Inge (1)

De volgende wedstrijd zal zijn op 8 maart, tegen de Hazenkamp thuis in ons geliefde Wageningen, tot dan!