Op dinsdag 19 December werd de laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2023 gespeeld bij onze buren van DVO. In deze legendarische korfbalhal, waar de faciliteiten zijn om een top wedstrijd te spelen, moest het zeker weten een eitje worden voor Débaldérin om zijn koppositie in midweek rangschikking te versterken. Een week voor de wedstrijd werd er al naar toe geleefd, termen als herbstmeister, fietsen naar de wedstrijd, supporters en klok bier gingen de tafel rond. Daarnaast werd het ook een uitzwaai wedstrijd voor zowel Nathalie als Kamiel, die zijn nu namelijk het buitenland aan het verkennen. Zij komen vanzelf wel weer terug want het gras is nergens groener dan in Wageningen en korfbal verveeld nooit. Kortom dit zou een wedstrijd worden om te genieten.

We gaan het echter in dit verslag maar kort over het verloop van de wedstrijd hebben. De eerste 10 minuten vielen er geen doelpunten. 2-0 kwam Débaldérin voor, er werd gedecideerd maar ingetogen door gespeeld om uiteindelijk een ruststand van 6-4 in het voordeel van de studenten aan te tekenen. Niks aan de hand zou je zeggen, maar een complete doelpuntendroogte met maar 1 goal van Bart M (Bart 1 in de volksmond), resulteerde in een drama. DVO kon de korf wel vinden en won met 11-7, zowel de supporters als spelers liepen met ongeloof het veld af, wat was hier gebeurd!

DVO 1 en 2 trainden wel voor de wedstrijd, waren er toch stiekem spelers gaan mee doen? Onze omgekochte scheids Wouter, oud lid Débaldérin, floot een eerlijke wedstrijd? Had Chris onze tactieken doorgestuurd? Spelers die al hun energie al tijdens de training gegeven hadden? We komen er niet meer achter, het probleem moest buiten onze ploeg gezocht worden, maar de oplossing werd wel bij onszelf gezocht. De volgende wedstrijd zouden we Gelderse studenten derby winnen door keihard te trainen en werken. Als we die lijn volgen hoeven de kampioen aspiraties niet de ijskast in. Met deze gedachtes gingen de studenten met een nieuwe mindset terug naar Wageningen.

Dan een nieuwe rubriek…*start de tune…tuteteduhtehhh KLEEDKAMER REVIEW… Deze week in de kleedkamer review, is de douche in de DVO hal. Ruime bankjes maar knus, dit maakte de sfeer huiselijk onder het genot van een douchebiertje. De douche voldeed echter niet aan de maatstaven, 3 plaatsen is echt te weinig, helemaal wanneer de straal niet sterk genoeg is om de shampoo uit te spoelen. Dit geeft een totaal score van 53 punten op de schaal. Scores: Bart M (2), Stijn, Sanne H, Fons, Marieke en Tirza (1)

Fons Gerritsma