Vorige week zaterdag stond de opening van een nieuw seizoen in de 4e klasse op het programma. De tegenstander was het inmiddels bekende KC Doorn. Vooraf was al vastgesteld dat, gezien de minimale voorbereiding van de Wageningers, dit wel eens een lastige pot zou kunnen worden. Assistent-trainer Tobias Elzerman mocht de honneurs van de pas getrouwde André Jochemsen waarnemen. Gezien de roerige transferperiode had Elzerman de moeilijke taak om een aantal nieuwe spelers in te passen. Anouk Hagens en Bart Merks kregen meteen een basisplaats, waar Amy Veenendaal nog op de bank begon. Saskia Nijland moest van de trainer eerst wedstrijdritme opdoen in het 2e team.
Débaldérin begon zeer voortvarend aan de wedstrijd, door in de 1e minuut vanuit een  onmogelijke hoek raak te schieten. KCD kwam vrij snel weer op gelijke hoogte en zo ging het in het begin van de wedstrijd aardig gelijk op. In het tweede deel van de eerste helft sloeg KCD via een aantal doorbraken een gaatje, en zo kon het gebeuren dat Débaldérin tegen een achterstand van 5 punten aankeek in de rust. Rede voor Tobias om Amy te laten debuteren.
De tweede helft kende eenzelfde krachtsverhouding. Ondanks het feit dat de Wageningse studentenformatie aanvallend gezien leuk spel op de mat bracht bleef KCD op basis van strafworpen en doorloopballen vrij einvoudig op voorsprong. Bij een stand van 19-11 maakte de scheidsrechter een einde aan de wedstrijd. Al met al was dit dus de lastige wedstrijd die vooraf voorspeld was, maar gezien het getoonde spel wel een wedstrijd die perspectief biedt voor de rest van het seizoen. Op 17 september gaan de Wageningers naar Culemborg voor de confrontatie met het nog onbekende SGV.
Doelpunten Débaldérin: Rik Maasdam (3), Merijn Moerland (3), Gijs van der Klaauw (2), Bart Merks (2), Jorinde Mulder (1)