De competitie in klasse R6D nadert zijn ontknoping. KVZ en DVO zijn verwikkeld in de strijd om het kampioenschap en Débaldérin voert het rijtje net-niet teams aan, hopend op misstappen van de koplopers. Het kampioenschap lijkt uit zicht voor de studentenvereniging, maar een plekje als runner-up zou ook al troost bieden. Dan moet het wel de resterende wedstrijden winnen, te beginnen met deze thuiswedstrijd tegen SIOS'61 uit Velp. SIOS kende een lastige start van de competitie, het verloor onder andere met flinke cijfers (9-19) thuis van Débaldérin, maar wist daarna toch nog wat punten te sprokkelen. Bij een overwinning zou het zelfs over de studentenploeg uit Wageningen heen gaan in de klassering. Zaak voor de thuisploeg om scherp te beginnen aan de wedstrijd, want SIOS heeft veel ervaring in huis.

Aldus geschiedde. Débaldérin pakte vrij snel een voorsprong van 3-0, maar gaf deze bijna net zo snel weer uit handen, 3-2. De eerste helft werd gekenmerkt door prima spel van beide kanten en tot aan de rust (7-5) was geen van ploegen bij machte om een flink gat te slaan. Na rust ontstond een helft met twee gezichten. Débaldérin had naar hartenlust gebruik gemaakt van de wisselmogelijkheden en deze betaalden zich uit. Na 8-6 werd er via 10-6 uitgelopen naar een comfortabele voorsprong van 12-7. Ondanks dat SIOS vrij vroeg in de wedstrijd besloot om achter te verdedigen, werd dit goed opgelost. Rik Maasdam en Michelle Struik namen leidende rollen in beide vakken en schoten met scherp. Bij deze tussenstand leek de frustratie toe te slaan bij de uitploeg en dit uitte zich in aanmerkingen op elkaar, de tegenstanders en de scheidsrechter. Hoewel er bij 13-8 nog niets aan de hand leek, begon de thuisploeg minder georganiseerd aan te vallen en leek ook de scherpte in de verdediging weg. Door vier doelpunten op rij leek SIOS nog goed terug te komen in de wedstrijd, maar bleek de aansluitingstreffer 13-12 te laat.

Door deze overwinning neemt Débaldérin afstand van het peloten, maar lijkt het in de chasse patate te zitten. KVZ verloor echter verrassend van SEV. Hierdoor lijkt de weg van DVO vrij naar het kampioenschap, maar heeft de studentenploeg opeens ook goede uitzichten op de tweede stek. Aankomende zaterdag ontmoeten de twee ploegen elkaar in Zutphen. De thuiswedstrijd was in een 14-11 overwinning voor Débaldérin geëindigd.

Sytske Drost speelde haar laatste wedstrijd voor Débaldérin 1. Sytske, bedankt voor alle energie en inzet de afgelopen jaren!

Doelpuntenmakers Débaldérin: Rik Maasdam 5, Michelle Struik 3, Bruno Lauteslager 1, Jorinde Mulder 1, Taric Schrader 1, Gianna Verbeek 1, Marlous de Vries 1.