Zaterdag werd de burenruzie tussen DVO en Débaldérin afgewerkt in Bennekom. Niet alleen spelen de twee ploegen hun wedstrijden op een steenworp afstand van elkaar, ook was DVO duidelijk de betere in de twee onderlinge wedstrijden in de zaalcompetitie. De studentenploeg was dus gebrand op revanche. Na een teleurstellende derde plek in de zaal was Débaldérin met twee overwinningen tegen DWS en Sparta (N) goed begonnen aan de veldcompetitie. DVO was met een winstpartij en een gelijkspel ook nog ongeslagen in de reserveklasse 5G. Het zonnetje scheen fel op sportpark de Eikelhof, dus niets stond een aantrekkelijke wedstrijd nog in de weg.

Het fluitsignaal had nog maar amper geklonken of de Wageningse ploeg stond al op een ruime voorsprong. Furieus trokken vooral de Wageningse dames van start en via 0-5 en 1-8 kwam DVO in de eerste helft iets beter in de wedstrijd, maar een groot gat was al geslagen. De heren waren redelijk aan elkaar gewaagd, maar de dames van Débaldérin kregen te veel ruimte. Tekenend waren de eerste zes Wageningse treffers die uit handen van het dameskwartet kwamen. Via 3-9 en 4-12 kon DVO de achterstand net voor rust verkleinen tot 6-12.

Door goed te wisselen in de rust kon DVO in de tweede helft goed tegenstand bieden. Over en weer werd er nog wat gescoord, maar ruim voor het einde van de wedstrijd was duidelijk dat de punten mee naar Wageningen gingen. Het beginnende aanvalsvak van DVO grossierde in éénschotsaanvallen, terwijl het aanvalsvak van Débaldérin ook meer moeite kreeg om de rebound goed in te vullen. Het verschil van zes bij rust zou tot aan het laatste fluitsignaal blijven bestaan (10-16). Het dynamische duo Froukje en Joost zou samen op liefst tien doelpunten eindigen, keurig verdeeld over de twee, zoals het hoort in een moderne verbintenis.

Doelpuntenmakers Débaldérin: Joost Brombacher 5, Froukje Zuidema 5, Michelle Struik 2, Marlous de Vries 2, Tobias Elzerman 1, Jorinde Mulder 1.