Débaldérin tegen DVO, altijd een beladen wedstrijd. Twee ploegen die op een steenworp afstand van elkaar liggen (het vlaggenschip van Débaldérin traint zelfs in de DVO-hal) en elkaar jaarlijks meer dan eens tegenkomen. Débaldérin 1 heeft het kampioenschap in de recente geschiedenis tweemaal aan de buren uit Bennekom moeten laten, de midweekploeg doet het wat dat betreft stukken beter. De uitwedstrijd werd in Ede met liefst 9-16 gewonnen (Débaldérin traint in Bennekom, DVO speelt in Ede en Reehorst’45 speelt in Veenendaal, snapt u het nog?) en dat biedt altijd goede vooruitzichten. Goed nieuws voor de studenten was het feit dat voor Joost Brombacher een plekje in de opstelling was geruimd, in de uitwedstrijd was de spits goed voor liefst zes treffers.

Waar het in de uitwedstrijd het begin stroef was (0-4), was het ditmaal Débaldérin dat uit de startblokken schoot. Via 3-0 en 4-2 werd de eerste voorsprong genomen. Vlak voor rust werd de stand door de uitploeg genivelleerd (5-5). Een aantrekkelijke wedstrijd met veel kansen, lage percentages en veel gemiste doorloopballen bij DVO. Met rust had Taric Schrader er drie in liggen en mochten zijn praatjes over assists en onehanders de prullenbak in.

Na rust was het weer de thuisploeg die het initiatief nam. De verpersoonlijking hiervan was uiteraard Joost Brombacher met twee treffers. Wat volgde was een spannend schouwspel tussen twee ploegen die bijzonder aan elkaar gewaagd waren. DVO had het verdedigend aardig op orde, maar het percentage van Débaldérin was voldoende. Bij tijd en wijle hielden de studenten echter open huis, getuige het dozijn aan gemiste doorloopballen bij de dames. De stand werd weer gelijkgetrokken toen Bruno Lauteslager kinderlijk eenvoudig werd getruukt onder de korf. In een interview na de wedstrijd noemde hij het “vernederend en Débaldérin-onwaardig”.  Gelukkig kon hij zijn fout goedmaken toen DVO voor het eerst op voorsprong gekomen was. In de slotminuten van de wedstrijd waren het de zenuwen die de overhand namen bij het gros van de spelers. Gemiste stip bij DVO, gemiste korte kansen bij Débaldérin. Het verschil was weer één punt in het voordeel van de uitploeg en alle ogen waren gericht op topscorer Joost Brombacher. Zou hij het toch weer flikken? Met een knal van een dikke tien meter kwam daar het antwoord: jazeker. De superspits eindigt op tien treffers in twee wedstrijden tegen DVO.

Uit de eindstand 9-9 konden beide ploegen voldoening halen. Natuurlijk heerst de teleurstelling van de gemiste kansen en waren er volop mogelijkheden om het dubbeltje de ene of de andere kant op te laten vallen, maar deze wedstrijd verdiende geen verliezer. Volgende week spelen de Wageningers in Veenendaal tegen koploper SKF. Bij winst zou zomaar de subtop bestormd kunnen worden.

Doelpuntenmakers Débaldérin: Joost Brombacher 4, Taric Schrader 3, Bruno Lauteslager 1 en Eline Weenink 1.