SkunK mw 1 – Débaldérin mw 1: 9 – 10

Op een koude donderdagavond, om 9 uur, stond ie dan eindelijk op het programma. Na een onrustige aanloop waarin bestuursleden van Débaldérin tijdens het eten in Nijmegen werden belaagd en de wedstrijd last minute moest worden verplaatst van stadion de Goffert naar het sportcentrum van de Radboud universiteit. Gelukkig hadden de studenten van de Landbouwuniversiteit ook in de tentamenweek de beschikking over auto’s anders was het moeilijk geworden om een geheel team bereid te vinden om op zo’n onchristelijk tijdstip nog in Nijmegen te spelen. Maar na het gezamenlijk eten van pannekoeken Sannekoeken (net als tegen Novio Magum uit, zal het dan toch daar aan liggen?) of Shoarma stonden 10 enthousiaste strijders klaar om in de bittere herfstkou in het rood aan te treden tegen het roze. TC voorzitter Fons had zichzelf samen met Tirza, Rianne en Jelmer, #10, Sonnemans in de eerste aanval opgesteld terwijl Sanne van de Veen, Lisanne, Stijn en Bart Schreuder mochten proberen om de eerste Nijmeegse aanval van scoren af te houden. Dat laatste lukte behoorlijk goed maar ook Débaldérin had in het eerste deel van de wedstrijd moeite de korf te vinden en pas na 17 minuten werd er dankzij doelpunten van Tirza en Fons voor het eerst van vak gewisseld. Lang konden Lisanne en Sanne, V niet van de aanvalsfunctie genieten want kort daarna werden zij naar de kant gehaald voor Sanne Huigen en Marie-Louise. Gedurende de eerste helft hield Débaldérin de overhand in dit doelpunt arme duel, dit tot grote irritatie van de Coach (ja er was een Coach) van SkunK MW1. Door doelpunten voor én tegen Fons en Bart konden de ploegen gaan rusten bij een 2-5 ruststand. In de rust klonk vooral veel tevredenheid over het verdedigende werk bij Débaldérin maar aanvallend waren er nog veel verbeterpunten, een belangrijk kritiekpunt van veel spelers was de ondergrond die op de Nijmeegse Campus was aangelegd, die zou erg nat en glad zijn wat het maken van acties bemoeilijkte. Wat echter niet goed werd besproken was om verdedigend sterk aan de 2de helft te beginnen en net als zovaak dit seizoen liet de WSKV al snel een aantal doelpunten door waardoor SkunK op gelijke hoogte kon komen. Hierna werd de spanning die de derby met zich meebracht pas echt voelbaar, het was een wedstrijd van veel hard werken en af en toe een doelpunt aan beide kanten. Débaldérin kwam steeds op voorsprong en Skunk maakte tot de 8-8 steeds weer gelijk. Sanne, V en Lisanne waren inmiddels weer in de ploeg gekomen en tot afschuw van het inmiddels in groten getale toegestroomde Nijmeegse publiek maakte die laatste de 8-9 en Fons daarna de 8-10. Débaldérin was in een goede uitganspositie om de overwinning binnen te slepen en een prachtig blok van Fons (niet het eerste blok van de Wedstrijd, ook Bart was toen al 2 keer geblokt) maakte de situatie er niet beter op voor de thuisploeg. De NSKV kwam nog slechts één keer tot scoren en zo konden de punten in de achterbak mee naar Wageningen. De ploeg eindigt als derde in deze verder Nijmeegse poel maar het lage aantal Damesdoelpunten zal de ploeg in aanloop naar de Zaalcompetitie zorgen moeten maken.

Eindstand 9 – 10

Scores: Fons (4), Bart (3), Tirza, Stijn en Lisanne (allen 1).