Binnen drie dagen twee wedstrijden op topniveau spelen, zouden de spelers van het vlaggenschip van Débaldérin dat wel aan kunnen? Na de overwinning in een aantrekkelijke pot tegen Wolderwijd stond zaterdagavond de uitwedstrijd tegen KCD in Doorn op het programma. Met dit team hebben de studenten zich op het veld ook al kunnen meten, met helaas een miniem verlies tot gevolg. Na een uitstekende openingsfase stokte toen de productie en kwam de fraaie inhaalrace net te laat. Het devies voor deze wedstrijd om dat in ieder geval niet te laten gebeuren.

Waar in de wedstrijd tegen Wolderwijd van beide kanten redelijk slap verdedigd werd, verschenen zaterdag de beide ploegen ontzettend scherp aan de start. Débaldérin schoot hard uit de startblokken en pakte een gat van drie op de thuisploeg. Iedereen in de zaal zal een déjà vu gehad hebben, want vlak voor rust stond KCD na een sterke periode met een gat van drie in het voordeel. Gelukkig konden de Wageningers op slag van rust het gat verkleinen tot 7-5. KCD ging vooral goed om met het fysieke spel in de rebound, waar de arbiter veel toeliet.

In de rust werd er daarom door trainer Elzerman veel lengte ingewisseld met Rik Maasdam en invaldame Rosan van den Boogaard. Na rust werd het een andere wedstrijd. Beide ploegen waren nog steeds verdedigend sterker dan aanvallend, maar KCD had geen antwoord op het verlies van de overmacht in de rebound. Débaldérin kwam snel na rust langszij en speelde de wedstrijd op solide wijze uit met eindstand 9-11. Al met al was het een wedstrijd met meerdere gezichten en is Débaldérin blij met de zwaarbevochten overwinning. In deze vierde klasse waar de verschillen onderling klein zijn, staat Débaldérin 1 opeens op een keurige gedeelde tweede plaats. Volgende week wacht de zware thuiswedstrijd tegen SkunK 1 in de Bongerd, waar we de steun van het publiek hard nodig zullen hebben!

Doelpuntenmakers: Gijs van der Klaauw 3, Merijn Moerland 2, Jorinde Mulder 2, Taric Schrader 2, Rik Maasdam 1, Maarten Minkman 1.