Dinsdag 25 januari, op de training word aangekondigd dat er de volgende dag mischien wel een wedstrijd is. Terwijl de persconferentie omtrent het wel of niet doorgaan van deze Kraker tussen de Nijmeegse burgers en de Wageningse studenten net in volle gang is kan bij de mededelingen nog slechts gespeculeerd worden. Wel zou er al contact gelegd te zijn met de thuisvereniging toen uitlekte dat deze topper, waar vele toch al maanden naar uitkeken, mischien wel door mocht gaan. Na de training stuurt de om Medische redenen afwezige wedstrijdsecretaris Fons een apje: De wedstrijd gaat door, er is alleen nog wel een team en vervoer nodig…..

Woensdag 26 januari, de Marijkeweg in Wageningen. Tegenover het complex van de plaatselijke KV verzamelen 5 dames en 3 heren zich voor de reis naar Nijmegen. Na voorbereidingen variërend van 0 tot 4 korfbal gerelateerde sport beoefeningen dit kalenderjaar stonden Lieke, Charlotte, Lisanne, Thirza, Sanne (penningmeester), Stefan, Reinier en Bart Schreuder te trappelen om in de Waalstad hun kunsten te vertonen. Bij aankomst op het complex van voetbalvereniging Quick werden de spelers keurig op QR codes gecontroleerd, ondanks dat ook dat weer toegestaan was werd er geen publiek toegelaten.

Goed een paar puntjes voor we konden beginnen. Er bleek iets minder zaal ingehuurd dan gedacht (okay kan gebeuren spelen we 2 keer 25), Débaldérin speelde dus met een dame als heer (wat blijkbaar niet in de KNKV app kan worden opgegeven) en vanwege de korte voorbereidingstijd was er ook geen Scheidsrechter geregeld. Dit laatste werd opgelost doordat de thuisploeg steeds de door gewisselde reserve de fluit liet overnemen.

Dan de Wedstrijd, vanwege een gebrek aan aanwezigen moet ik u het precieze scoreverloop schuldig blijven. Reinier, Lisanne (als heer), Charlotte en Thirza begonnen in de aanval en Lieke, Sanne, Stefan en Bart dus in de verdediging. De ruststand was 4-6 en het eindsignaal werd gegeven bij een zwaarbevochte en verdiende 6-9 voorsprong voor Débaldérin. Willekeurig een paar hoogtepunten op een rij: Schitterende doorloopbal van Lisanne, Reinier miste een strafworp, Keizer Karel miste 2 strafworpen, de Scheidsrechter had niet door dat het al 9 uur was en hij dus moest affluiten.

Scores: Lieke 3, Tirza & Reinier: 2, Bart & Lisanne 1.

Vandaag (eergisteren) speelt Débaldérin een Thuiswedstrijd tegen Novio Magum.