Dan was het zo ver, de studentenderby uit de poule, Débaldérin tegen Hebbes. De Utrechtse studenten reisden af naar Wageningen om daar de wedstrijd te gaan spelen. Als tegenprestatie van het brassen van hun biermeter, nam Hebbes naast hun 1e team ook nog vier cheerleaders mee, waarvan één verkleed als koe, die tijdens de wedstrijd voor de kant van Débaldérin zouden supporteren.

De op nog maar twee punten staande Débaldérin was niet van plan om de winst zomaar weg te geven, die punten moesten thuis gehouden worden. Op het grasveld floot de scheidrechter in, de aanval van Débaldérin met Taric, Gijs, Froukje en Sabine opende de wedstrijd. In de verdediging begonnen Maarten, Rik, Belle en Jorinde. Het eerste doelpunt kwam al gauw door een schot van Hebbes. Dit schot werd snel beantwoord door Débaldérin. Na om en om scoren liep Hebbes uit naar een stand van 3-5, waarna Débaldérin, ondersteund door de Utrechtse cheerleaders, het voor de rust nog gelijk trok naar 5-5.

Na de thee waren beide ploegen vastbesloten om de leiding te nemen die naar de overwinning leidde. Het zag er goed uit voor de thuisploeg, want ze liepen uit naar een voorsprong van vier punten. Met zo’n voorsprong verslapt de scherpte al gauw en dat bleek uit het feit dat Hebbes ook weer begon te scoren. Met veel moeite wisten de Débaldérinners de voorsprong te behouden tot 12-8, maar de wedstrijd was voorlopig nog niet gespeeld. Ook Hebbes wist dit, en door drie fraaie schoten werd deze wedstrijd nog erg spannend naar het einde toe. Met een stand van 12-11 stond iedereen in het veld zijn uiterste best te doen om óf de wedstrijd uit te spelen, óf om die gelijkmaker te maken. Nadat de scheidsrechter het eindsignaal liet klinken en er verder geen doelpunten meer waren gemaakt, is de uitslag van Débaldérin tegen Hebbes 12-11 geworden.