Afgelopen zaterdag was Sports Centre de Bongerd het decor voor de seizoensopening van Débaldérin 1. Met SEV 1 uit Zelhem debuteerde de nieuwe ploeg in de Standaard 4e klasse van het wedstrijdkorfbal. Gelijk een vuurdoop, want SEV wordt wel gezien als één van de kanshebbers op de titel, zeker na de forse 23-13 zege op Hebbes van vorige week. Ten opzichten van vorig seizoen is de selectie van Débaldérin wel wat veranderd. De studenten begonnen in de aanval met Taric Schrader, Gijs van der Klaauw, Sabine Bakker en Michelle Struik. De verdediging bestond uit Joost Brombacher, Merijn Moerland, Jorinde Mulder en Marlous de Vries. Belle Tonk, Maarten Minkman en Rik Maasdam moesten van het trainersduo Jeroen Kappelhof en Tobias Elzerman in de eerste wedstrijd genoegen nemen met een plekje op de bank.

Terwijl het publiek zich langzaam begon te verzamelen rond het veld had SEV er al twee afstandsschoten inliggen. De vliegende start van de bezoekers werd echter niet doorgezet, en het duurde heel lang tot het tweede verdedigingsvak van Débaldérin een derde treffer van SEV toeliet. Vervolgens was het Joost die eveneens met een afstandsschot de ban brak voor de Wageningse studentenploeg. Taric volgde zijn voorbeeld en zette de 2-3 op het scorebord. De marge van twee werd nog voor de rust hersteld door SEV, via nog maar weer een afstandsschot.

In de rust werd er tevreden teruggekeken op de eerste helft. Wel werd er het een en ander veranderd in de samenstelling. Sabine, die al niet fit aan de wedstrijd begon, werd vervangen door Belle. Verder kwam Maarten erin voor Joost.

De tweede helft was wat doelpuntrijker dan de eerste. Maarten zorgde gelijk voor de aansluiting. Daarna volgde een sterke fase van SEV dat uitliep tot 3-9, mede dankzij een strafworp gegeven door de prima fluitende arbiter. Via Gijs en Michelle kwam Débaldérin weer wat dichterbij. Twee rake schoten van SEV en een doelpunt van Maarten zorgden voor een eindstand van 6-11.

Ondanks het verlies was een goede pot van Wageningse kant, en zijn de punten aan SEV zeker niet cadeau gedaan. Deze week is de midweekse inhaalwedstrijd tegen SIOS ’61 1 dat zaterdag verloor op bezoek bij een andere sterke ploeg (Arena 1) en zaterdag gaat Débaldérin 1 op bezoek bij KCD wat afgelopen zaterdag een nipt verlies van Thor herstelde met een evenmin ruime overwinning op Hebbes.

Aankomende wedstrijden:

08-09-2015, 20:00u: Débaldérin 1 – SIOS ’61 1, Wageningen