Lang hebben ze er op moeten wachten, maar zaterdagmiddag stond dan eindelijk de seizoensopener op het programma. En wat voor een wedstrijd zou het worden. Het affiche was natuurlijk schitterend, met de twee rivalen die op nog geen twee kilometer van elkaar de wedstrijden afwerken. De thuisploeg had zich in de zomerstop flink versterkt, uit noodzaak voor de vertrokken spelers. Speler/voorzitter Tobias Elzerman vindt dat een logische ontwikkeling “Wij zijn als Débaldérin momenteel echt een opleidingsvereniging. Dan is het logisch dat je spelers kwijtraakt, maar wij kunnen dat gelukkig heel goed vanuit de bestaande selectie opvangen.” Speler/coach Taric Schrader kon zich daarin vinden “Natuurlijk vind ik het jammer dat wij niet met het financiële geweld van de Engelse en de Russische competities mee kunnen komen, maar ik ben uitermate tevreden met de wijze waarop Tobias dit heeft opgelost. Toch zou ik graag nog een heer toevoegen aan mijn selectie om mijn opties te verruimen.” Thekla van Lingen, Anne Rummenie, Nynke van Polanen, Maarten Minkman, Nils Sosef kregen allen een lucratieve transfer naar het buitenland. De leegtes in de selectie werden aangevuld met nieuwe namen. Schrader mocht Jorinde Mulder, Michelle Struik en Joost Brombacher verwelkomen, terwijl Okke van der Eijk terugkomt van een verhuurperiode in Zuid-Afrika.

De wisselingen leken Débaldérin in het duel met DVO niet te deren. Op het kleine kunstgrasveld op de Bongerd werd de tegenstander direct overrompeld en werd er met scherp geschoten. Binnen de nieuwe veldafmetingen kunnen aanvallen veel sneller opgezet worden en daar maakte de studentenvereniging optimaal gebruik van. Beide vakken waren goed op schot en binnen tien minuten stond de 7-0 stand op het scorebord. De rebound werd zorgvuldig neergezet en met het goede overzicht haalde Débaldérin zonder kleerscheuren de rust. DVO leek moeite te hebben met de hoge druk die gegeven werd en verloren veel ballen in de paalzone. Via tussenstanden als 10-1 en 11-3 kon de thee genuttigd worden. Ook na de rust was er geen vuiltje aan de lucht voor de thuisploeg, hoewel de ruststand van 13-3 niet verdubbeld kon worden. Beide ploegen leken het wel te geloven en van een offensief aan beide kanten was weinig sprake. Via 16-3 en 16-5 werd de partij afgesloten met een comfortabele 18-5 voorsprong. Zo werd dus de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen een prooi voor de studentenvereniging. Vorig jaar kon Débaldérin een kampioenschap in het najaar op de palmares zetten, dit seizoen krijgen ze te maken met onbekende tegenstanders als KVZ en DLKV en moet iedereen het allemaal nog maar zien. Een betere start hadden ze zich niet kunnen wensen.

Doelpuntenmakers Débaldérin

Joost Brombacher 5, Tobias Elzerman 3, Merijn Moerland 3, Astrid Leferink 2,
Michelle Struik 2, Jorinde Mulder 1, Taric Schrader 1, Gianna Verbeek 1.