De Veluwe G-cup, het Wageningse korfbaltoernooi voor sporters met een verstandelijke- of lichamelijke beperking, vond ook dit jaar weer plaats op zaterdag 12 november 2016. Het toernooi, georganiseerd door de G-cup commissie van de Wageningse studentenkorfbalvereniging Débaldérin, is een jaarlijks terugkerend evenement welke ook dit jaar weer een groot succes beloofde te worden.
Ondanks dat de Veluwe G-cup niet het enige G-korfbaltoernooi is dat georganiseerd wordt voor korfballers met een beperking, maakt het de organisatie van dit toernooi wel extra bijzonder dat zij volledig georganiseerd wordt door Wageningse studenten. Bestaande uit een commissie van vijf personen, komt de Veluwe G-cup commissie een jaar lang bij elkaar om er voor te zorgen dat het toernooi van begin tot eind tot in de puntjes verzorgd is.  Het resultaat mag er wezen: een ontzettend gezellig toernooi bestaande uit verschillende activiteiten, waaronder (naast uiteraard het spelen van wedstrijden) een estafetterace en een thema-outfit-wedstrijd.
Zaterdag 12 november was het dit jaar weer zover: acht G-teams uit heel Nederland reisden af naar Wageningen om het toernooi bij te wonen, welke dit jaar in het thema stond van de jungle. Na een gezellige dag vol sporten, knutselen, estafette-racen en verkleden werden de prijzen uitgereikt. Dit jaar ging DVO Bennekom er met de Veluwe G-cup beker vandoor als echte toernooi-overwinnaar, werd de estafette op overtuigende wijze gewonnen door Devinco uit Deventer en ging de outfitprijs, net als voorgaand jaar naar korfbalclub Antilopen uit Leusden!
Na afloop van het toernooi gingen zowel de teams als vrijwilligers met een voldaan gevoel naar huis. Het toernooi, welke zodanig georganiseerd wordt dat de G-korfballers kosteloos aan het toernooi mee kunnen doen, steunt voor haar voortbestaan ieder jaar weer op de hulp van alle gulle donateurs, sponsoren en uiteraard de vele enthousiaste vrijwilligers. Met veel dank aan al deze helpers sluit de commissie het Veluwe G-cup toernooi voor dit jaar weer af en kijkt met plezier uit naar de volgende editie, waar zij alle teams én eventuele nieuwkomers graag verwelkomt voor wederom een mooie editie van de Veluwe G-cup 2017!