Woensdag 11 november was dé wedstrijd die het zaalseizoen aankondigde. De midweek van ons Débaldérin moest hiervoor op bezoek bij Keizer Karel MW1. Uitwedstrijden ’s avonds zijn altijd moeilijk te bereiken, maar gelukkig had het team auto’s kunnen regelen wat de reistijd aanzienlijk verkorte. Na enige opstartproblemen met een handrem en voorlichten die geen licht gaven kwam het team uiteindelijk in Nijmegen aan. Daar was het vinden van een parkeerplaats toch best nog een uitdaging, wat een hellingproef tot gevolg had, die het autootje nauwelijks kon hebben.

Precies om de begintijd de hal binnengekomen kleedde de midweek zich snel om en mocht zelfs nog even inschieten. De aanval bestond uit Eline, Marlous, Bart en Gijs. In de verdediging begonnen Anouk, Marie-Louise, Ilmar en Koen. Aan de zijkant zat Bruno al te springen om er in te komen met naast hem Gianna die met een toeziend oog de wedstrijd aanschouwde. Dan was daar het fluitsignaal die de wedstrijd inleidde. Na een snelle onderschepping mocht Débaldérin aanvallen en kwam al gauw op een voorsprong van 0-3. Door twee schoten van Keizer Karel werd de stand enigszins gelijkgetrokken tot 2-3, maar het Wageningse team liet zich niet imponeren en vergrootte de voorsprong naar 2-6 door middel van goede aanvallen met veel kansen.

Na de rust schoot het team uit Nijmegen erg zuiver waardoor ze het verschil nog maar naar twee punten brachten. De thuisploeg rook de kans om gelijk te komen, en zette zich vol in om dit waar te maken. Ook de studenten zagen dit en merkten dat de wedstrijd nog niet gewonnen was. Druk vanuit de verdediging en onderscheppingen maakten dit des te spannender. Gelukkig bleef Débaldérin scoren, de rebound stond goed en hierdoor konden de aanvallers lekker blijven schieten, wat nog vier doelpunten tot gevolg had. Ook Keizer Karel bleef scherp en had lange aanvallen waarin toch telkens weer de korf werd gevonden. Bij de laatste minuut was het voor de studenten de taak om de wedstrijd uit te spelen, met een mooie eindstand van 8-11. De eerste wedstrijd van het zaalseizoen was een succes!