Afgelopen zaterdag waagden een achttal korfballers uit Kesteren de oversteek naar Wageningen. Op een bomvol sportcomplex namen zij het op tegen Débaldérin 1. Het normale thuisveld deed dienst als camping voor een aantal fanatieke badmintonners, dus er moest uitgeweken worden naar een trainingsveld van de voetbal. Dit veld bleek goed bestand tegen de hevige regenval van dit weekend. Dit kan trouwens ook gezegd worden van de 16 spelers en scheidsrechter, die allen 70 minuten lang de regen trotseerden in een, zeker in de eerste helft, uiterst vermakelijke korfbalpot.

Débaldérin nam, nadat het enigszins gewend was aan de omstandigheden, gelijk de leiding. Het doelpunt van Saskia Feijen was het startschot voor een doelpuntrijke periode waarin beide ploegen gelijk opgingen. Aan het einde van de eerste helft nam Kesteren echter toch de leiding en ontstond er een flink gat.

In de tweede helft kwam er meer lijn in het spel van Débaldérin. Aanvoerder Taric Schrader had in de rust wat tips gegeven over hoe er om gegaan moest worden met het achterverdedigen en het team pakte dit uitstekend op. Hierdoor begon Débaldérin sterk aan de tweede helft met lange aanvallen, en kwam men zelfs iets dichterbij het doelpuntenaantal van de tegenstander. Echter schoten de bezoekers uit Kesteren met scherp waarmee ze halverwege de tweede helft de overwinning zeker stelden. Vanaf dit moment bloedde de wedstrijd dood, doordat Kesteren het allemaal wel geloofde en Débaldérin niet meer bij machten was om het de tegenstander nog enigzins moeilijk te maken. Al met al een verdiende overwinning voor Kesteren, maar zeker geen onverdienstelijke pot van Débaldérin! Op naar volgende week, als de studenten uit Nijmegen Débaldérin zullen ontvangen op het universitair sportcentrum. Aanvang: 14:00 uur.