Na anderhalf jaar was het eindelijk weer eens mogelijk om een studentenkorfbaltoernooi te bezoeken, namelijk het RISK toernooi in Rotterdam met het thema ‘Nu het weer mag, vieren we jouw verjaardag. Op RISK 2021 kan je het vieren, door wie laat jij je versieren?’. Op zaterdag 28 augustus reisden enkele fanatiekelingen al vroeg naar de havenstad voor wat serieuze oefenpartijtjes. In de avond sloten nog enkele Débaldérinners aan om ook te kunnen genieten van de silent disco die gelukkig door de coronamaatregelen niet plaatsvond in de klamme kantine maar buiten in een tent. Onze kale kleurplaten op onze feestoutfits werden in de loop van de avond versierd (lees: volgekliederd) tot heuse kunstwerken. Voor Elkes prachttekening werden zelfs bedragen ter waarde van vele liters bier geboden. Om twaalf uur moest de muziek op dit ‘testen voor toegang’-feest uit en kroop iedereen in zijn tentje. Tijdens de nacht moest Debbie nog bijkomen van het feit dat ze bijna gebrast was door Paal Centraal, maar gelukkig werd ze vergezeld door de biermeter van Vakgericht. Toen iedereen na een goede nachtrust gewekt werd door kinderliedjes, was het tijd voor het BBQ-ontbijt. Met twee combi-teams samen met Vakgericht en extra versterking van Tirza en Eline begonnen we vol goede moed aan de wedstrijdjes van het toernooi. Beide teams wisten de eerste twee wedstrijden overtuigend te winnen. Hoewel team Débaldérin-Vakgericht hierna terugviel in oude gewoontes en elke wedstrijd verloor, wist Vakgedéring bijna al zijn wedstrijden te winnen. Hiermee dwongen ze een plek in de halve finale af en eindigden ze uiteindelijk op een gedeelde tweede plaats. Alsof deze feestvreugde nog niet genoeg was, werd ook de outfitprijs door Débaldérin gewonnen. Na het opruimen van alle tenten kon iedereen met een maag vol Monchoutaart weer naar huis. Als kers op de taart van dit hartstikke geslaagde eerste toernooi sinds het coronatijdperk, werd de dag nog afgesloten met een heerlijk frietje (incl. ‘bolletje’) bij het Passantje.